vrijdag 30 augustus 2013

Blik terug en blik vooruit

Met veel plezier kijk ik terug op ruim drie jaar bloggen, eerst als directeur van Cultuurnetwerk Nederland, en vanaf 2013 als directeur a. i. van het LKCA. Dit is mijn laatste blog, tenminste als directeur, want onlangs nam Ocker van Munster afscheid van de Rotterdamse SKVR om bij ons aan de slag te gaan. Vanaf 1 september bén ik geen directeur meer, maar héb ik een directeur!

De afgelopen jaren is een groot aantal onderwerpen langsgekomen die het hele veld aangaan. Om een idee te geven, dit jaar alleen al ging het over cultuureducatie (10) onderwijs (9) amateurkunst (8) LKCA (7) kwaliteit (6) cultuur (5) kunstbeoefening (5) infrastructuur (4) creativiteit (3) kunst (3) kunsteducatie (3) subsidie (3) Cultuureducatie met Kwaliteit (2) beleid (2) ckv (2) culturele instellingen (2) cultuuronderwijs (2) curriculum (2) dans (2) doelgroepen (2) erfgoededucatie (2) innovatie (2) kennis (2) kunstonderwjis (2) onderzoek (2) ontwikkeling (2) reflecteren (2) samenhang (2) en subsidies (2).

Via de blog heb ik niet alleen informatie en kennis gedeeld, maar ook gezorgd dat er discussies op gang kwamen, er ruimte kwam voor meningsvorming, zoals over CKV en het belang van het behoud van dit vak in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs. En dankzij de inzet van velen is dat gelukt. Staatssecretaris Dekker trok zijn wetsvoorstel immers op 5 juli in!

Nieuwe blog Cultuureducatie met Kwaliteit
Maar ik blijf bloggen. Vanaf 1 september ga ik binnen het LKCA verder met allerlei projectactiviteiten voor het landelijke programma Cultuureducatie met Kwaliteit voor het basisonderwijs. En voor dit onderwerp komt er een nieuwe blog. In een blogcollectief schrijf ik samen met enkele collega’s wekelijks over alles wat met het programma Cultuureducatie met Kwaliteit te maken heeft. Dit om iedereen die hiermee bezig is op een directe wijze informatie en kennis te bieden over het beleid van het rijk, de gemeenten en provincies, de praktijk in de school en culturele instellingen, en het onderzoek dat op dit terrein wordt gedaan. We hebben deze week ons eerste blogoverleg gehad en we hebben er zin in!

Hoe kunnen we het nieuwe blog voor u aantrekkelijk maken? Welke onderwerpen wilt u besproken zien? Laat het ons weten in het nog altijd groeiend netwerk Cultuureducatie op LinkedIn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten